Retourneren en ruilen

Bij Artisan Gifts is het uiteraard mogelijk uw bestelling te ruilen of te retourneren (mits het bestelde product niet onder een wettelijke uitzondering valt). Dit kan binnen 14 dagen na ontvangst van uw complete bestelling. Neem altijd eerst contact met ons op, zodat we alvast op de hoogte zijn van het retour, via info@artisan-gifts.nl of via het Contact formulier. U ontvangt dan van ons het retouradres van ons atelier. Let op: het adres op het label is niet het retouradres!

Herroepingsrecht / Bedenktijd

U heeft het recht uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. U heeft na annulering nogmaals 14 dagen om uw product retour te sturen. U krijgt dan het volledige orderbedrag, inclusief verzendkosten, binnen 14 dagen gecrediteerd. Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden. Denk hierbij ook aan de meegestuurde presentjes. De kosten van de retourzending zijn voor uw eigen rekening, tenzij er sprake is van schade. We laten z.s.m. weten of de bestelling in goede orde retour is ontvangen. Wij verzoeken u ons z.s.m. de traceercode door te geven.

Retourneren in verband met schade

Wij verpakken de bestelling met de grootste zorg. Elk artikel wordt nauwkeurig gecontroleerd op beschadigingen voor wij het voor u inpakken. Het kan natuurlijk gebeuren dat er tijdens het transport iets fout gaat. Ontvangt u van de koeriersdienst een beschadigde doos of pakket, maakt u dan een foto van de doos voor u het open maakt. Als de bestelling ook beschadigd is, hebben wij uw foto nodig voor het verhalen van de schade op de koeriersdienst. 

Retourneren na maatwerk

Indien een product speciaal voor is gemaakt (uitgezonder de reguliere nabestellingen van de producten in de webshop), dan is retour alleen mogelijk bij (aantoonbare) schade tijdens verzending. In alle andere gevallen ontvangt u tot maximaal 50% terug van het orderbedrag inclusief verzendkosten.

Procedure: 

U meldt binnen 24 uur na ontvangst van uw bestelling via de mail (info@artisan-gifts.nl) dat de bestelling beschadigd is. Wilt u bij de melding (een) foto (‘s) voegen? Dan krijgen wij een goed beeld van de beschadiging en de afwikkeling daarvan. 

Wij nemen vervolgens zo snel mogelijk contact met u op over de te volgen procedure.

Wij zorgen er voor dat u zo snel mogelijk nieuwe artikelen ontvangt of wij vergoeden het bedrag dat u voor het bestelde artikel hebt betaald, afhankelijk van de situatie en de voorraad.

Retourneren omdat pakket niet binnen de termijn is opgehaald bij een afhaalpunt

Als de postbezorger uw bestelling niet kan afleveren, kan de bestelling afgegeven worden op een, door de postbezorger gekozen, afhaalpunt. U bent verantwoordelijk voor het tijdig ophalen van de bestelling, meestal binnen 7 dagen. De kosten van retour bij het niet tijdig ophalen komen voor uw rekening. In overleg en op uw verzoek kan de bestelling opnieuw worden verzonden. Deze verzendkosten zijn voor uw rekening.

Belangrijk om te weten

Als er bij retour zenden niet gebruik wordt gemaakt van een traceercode, en het pakje raakt vermist, dan kunnen wij niet overgaan tot restitutie.

Ook dient de bestelling op dezelfde wijze deugdelijk te worden ingepakt. Mocht er tijdens het retour zenden schade optreden n.a.v. niet deugdelijk inpakken, dan worden er helaas kosten in rekening gebracht. Is de retourzending deugdelijk ingepakt en toch met schade bij ons binnengekomen, dan worden er geen kosten in rekening gebracht